/ voda / topení / koupelny / kanalizace / komíny / čerpadla / vodárny / solární systémy / tepelná čerpadla / železářství / spojovací materiál /
Katalog zboží
1. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kdy na
jedné straně je společnost VOTONA s.r.o., IČ 27767884, DIČ CZ27767884, se sídlem Zemědělská 334, 698 01
Veselí nad Moravou, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u KS v Brně, oddíl C, vložka 53021 jako prodávající a
na straně druhé je kupující.
Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.
Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy s prodávajícím nejedná v rámci své
obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Podnikatelem se rozumí ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost
živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele
je považován mj. pro účely
ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou
činností či při
samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
Právní vztahy prodávajícího s kupujícím, který je podnikatel, neupravené touto VOP řídí příslušnými ustanoveními
obchodního zákoníku ve znění pozdějších předpisů, jakož i předpisy souvisejícími.
2. OBJEDNÁVÁNÍ
Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, reklamačním řádem a způsoby dopravy, a že s
nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
3. POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY
Automatické e-mailové potvrzení přijetí objednávky je odesláno několik málo minut po jejím odeslání. Potvrzení o
vyřizování objednávky zašle prodávající e-mailem. V pracovní době obratem, jinak následující pracovní den. O odeslání
zboží bude kupující také informován e-mailem. U některých objednávek (větší množství, hmotnost, cena, apod.) může
prodávající telefonicky nebo e-mailem kontaktovat kupujícího pro potvrzení nebo upřesnění objednávky nebo dopravy.
4. ZRUŠENÍ OBJEDNÁVKY PŘED ODESLÁNÍM
Každou objednávku může kupující před odesláním zboží zrušit telefonicky nebo e-mailem.
5. BALNÉ A POŠTOVNÉ
Balné prodávající neúčtuje. Naše společnost spolupracuje s řadou prověřených dopravců, aby vaše zásilka s objednaným zbožím byla doručena v co nejkratší době a v bezvadném stavu. Cena za poštovné /přepravné/ náklady je vyčíslena přímo v objednávce. Zboží je také možné osobně vyzvednout na adrese ve Veselí nad Moravou. Požadavek na jiný způsob dopravy uveďte při objednávání do poznámky.
6. PLATEBNÍ PODMÍNKY
Obvyklým způsobem platby je úhrada zboží při převzetí zásilky - dobírka.
Na přání je možné platit předfakturou, tzn. kupující objedná zboží, prodávající mu zašle předfakturu, kterou kupující
zaplatí, po připsání celé částky na účet prodávajícího tento odešle zboží společně s fakturou - daňovým dokladem.
Při osobní odběru lze platit hotově. Při využití přepravy PPL je možné řidiči zaplatit při převzetí zásilky platební kartou.
Informační oznámení: Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
7. DODACÍ LHŮTA
Dodací lhůta je u zboží, které je skladem 24 hodin od odeslání zásilky prodejcem, pro zásilky
odesílané dopravcem PPL a Českou poštou. V případě objednání zboží, které není skladem, bude prodávající
kupujícího kontaktovat s informacemi o dalším postupu.
8. PŘEVZETÍ ZBOŽÍ
Kupující je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat nepoškození a neporušení přepravního obalu. Pokud je zjištěno
mechanické poškození nebo porušení přepravního obalu, je kupující povinen za přítomnosti dopravce zkontrolovat stav
a množství zboží a v případě poškození nebo chybějícího zboží vyhotovit záznam o poškození zásilky a nechat si tuto
skutečnost potvrdit dopravcem. Podepsáním dokladu o převzetí zásilky kupující stvrzuje, že zásilka byla převzata v
nepoškozeném přepravním balení. Pokud je ze stavu přepravního obalu zřejmé, že kupující převzal zásilku s
poškozeným nebo porušeným obalem, bude reklamace zamítnuta. Stav přepravního obalu je v případě reklamace
nutné zdokumentovat.
9. VRÁCENÍ ZBOŽÍ
Spotřebitel, který nekupuje zboží v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, má právo odstoupit od smlouvy
do 14 dnů od převzetí zboží.Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, dostane zpět peníze za zboží a za nejlevnější způsob
dopravy zboží ke kupujícímu, jaký si mohl při objednání zvolit, zvolil-li si placený způsob dopravy. Peníze mu budou
vráceny obratem po dodání zboží k prodávajícímu, nejdéle do 14 dní.
Vrácené zboží musí být kompletní, nesmí jevit známky opotřebení a poškození a mělo by být zasláno zpět v originálním
obalu se všemi etiketami, návody a dalšími materiály od výrobce. Pokud bylo zboží použito, může prodávající ponížit
cenu zboží o částku, kterou zboží ztratilo běžným používáním. O tomto bude kupující informován. Poštovné za vrácení
zboží prodávajícímu platí kupující a to i v případě, kdy nemůže být zboží vráceno obyčejnou pozemní poštou.Společně
se zbožím zašle kupující kopii dokladu o koupi zboží a číslo účtu, na který chcete peníze vrátit. K odstoupení od
smlouvy je možné použít níže uvedený formulář. V případě odeslání zboží na adresu prodávajícího zašle kupující balík
bez dobírky.
10. VÝMĚNA ZBOŽÍ
V případě potřeby (např. nevhodný typ, barva, ...) vymění prodávající nepoužité a nepoškozené zboží za jiné i nad
rámec zákonných nároků kupujícího. Náklady spojené s takovou vyměnou zboží nese v plné výši kupující. Postup
vyměny zboží je nutné s prodávajícím dohodnout dopředu. Prodávající si vyhrazuje právo výměnu zboží v případě
netypických výrobků odmítnout.
11. PRÁVA A POVINNOSTI Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Jakost při převzetí
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k
obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jako neodpovídá
jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na
bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu
odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad,
týká-li se vada pouze této součásti.
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní
ceny v plné výši.
Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl
nebo ji sám způsobil.
U použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí
prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na
výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.
Zákonná práva z vad
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v
reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu. V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby
požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či
neodstranitelnou):
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela
vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. U vady, která znamená nepodstatné
porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění
vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné
závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní
ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití,nesprávným
použitím nebo neprávným skladováním.
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího na adrese reklamačního oddělení nebo na adresách poboček
firmy bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své
kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. V případě odeslání zboží na adresu
prodávajícího zašle kupující balík bez dobírky.
12. VYŘÍZENÍ REKLAMACE
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po
oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se
ukáže být neodstranitelná.Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při
nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od
předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve
vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k
rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí.
Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího
uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva,
jako by se jednalo o podstatné porušení
smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od
smlouvy. Záruka za jakost se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl
kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako
by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího
informovat podle jeho požadavku e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.
VOTONA s.r.o.
Zemědělská 334 (areál bývalého statku)
698 01 Veselí nad Moravou - Zarazice
e-mail: votona@votona.cz
tel: +420 518 321 251, +420 734 620 778
IČO: 27767884
DIČ: CZ27767884
Formulář odstoupení od Kupní smlouvy
Zákazník odstupující od Kupní smlouvy:
Jméno, Příjmení:
Adresa trvalého bydliště:
E-mail:
Telefon:
Číslo Kupní smlouvy nebo prodejního dokladu:
Prodávající:
VOTONA s.r.o.
Zemědělská 334
698 01 Veselí nad Moravou-Zarazice
IČO 27767884, DIČ CZ27767884
Věc: Odstoupení od Kupní smlouvy č....... ze dne .......
Dne ....... jsem jako kupující uzavřel s Vaší společností Kupní smlouvu č. .......... Tímto odstupuji v zákonem stanovené lhůtě 14 dní ode dne převzetí zboží.
Žádám o vrácení peněz na účet č. ...............
Datum:
Podpis zákazníka:
Vyplněný formulář zašle kupující prodávajícímu buď e-mailem nebo poštou, nebo doručí osobně.